wtorek, 25 lutego 2014

EXAMOBILE

EXAMOBILE to producent aplikacji na Androida. Są to proste programiki, które za darmo można ściągać na telefon : sklep . Nie robią one wrażenia. Największe hity to : Wykrywacz kłamstw, Butelka czy Test całowania! Jednak jak się okazuje każde z nich zostało ściągnięte przez co najmniej 100 tys. użytkowników. 
Podstawowe pytanie, jakie przychodzi do głowy, to w jaki sposób firma zarabia na darmowych aplikacjach. Jeszcze rok temu przeglądając raport tej firmy stwierdziłem, że jest to jakaś porażka - brak przychodów, same koszty i wydawało się, że brak pomysłu na to, jak zarabiać. Jednak przez ten rok spółka zrobiła olbrzymi postęp. Każdy z tych programów wyświetla reklamy, za które EXAMOBILE otrzymuje wynagrodzenie. Są to niewielkie pieniądze, ale przy rosnącej skali stają się istotnym przychodem.

liczba użytkowników

 liczba wyświetlonych reklam /w mln/


Jak widać dynamika wzrostu użytkowników i liczby wyświetlonych reklam jest imponująca. Jeżeli uda się ją utrzymać to spółka może osiągać znaczące zyski.
W 2013 r. zysk netto wyniósł 60 tys. zł (rok wcześniej strata -25 tys. zł).
Jeżeli Zarząd czegoś nie popsuje (a to ryzyko jest zawsze przy spółkach, które zaczynają odnosić sukces) to w tym roku zysk może przekroczyć 300 tys. zł.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz