poniedziałek, 13 sierpnia 2018

EXAMOBILE - zdefiniowanie strategii

Raport za II kw. przyniósł dwie istotne informacje (link) - po pierwsze znaczącą poprawę wyniku, a po drugie jednoznaczne wskazanie segmentu Sport&Travel jako strategicznego obszaru rozwoju.

O spółce wcześniej:
EXAMOBILE - o spółce
Ski Tracker wskazuje kierunek

Strategia
Już strona tytułowa raportu jasno pokazuje, co obecnie jest istotne dla spółki.
A w raporcie można przeczytać:
"Aktualnie Spółka dużą wagę przywiązuje do dalszego rozwoju aplikacji z kategorii Sport & Travel. Obecnie głównym zastosowaniem tych aplikacji jest planowanie i monitorowanie różnego rodzaju aktywności sportowych. W przyszłości aplikacje te będą również pomagały użytkownikom w planowaniu i realizowaniu różnorodnych form rekreacji, wypoczynku oraz aktywności turystycznej."

W ostatnich latach było kilka ciekawych przejęć w tej kategorii.

Under Armour (odzież sportowa) przejął w 2015 roku Endomondo za $80 mln (20 mln użytkowników) i MyFitnessPal za $475 mln (80 mln użytkowników) - link

Adidas w 2015 roku przejął Runtastic za $240 mln (70 mln użytkowników) - link

Amer Sports (Atomic, Salomon) w 2015 roku kupił aplikację Sport Tracks z 25 mln pobrań i 2 mln aktywnych użytkowników - link

To pokazuje, że dla producentów sprzętu i odzieży sportowej takie aplikacje są cenne.

Wyniki
II kw. 2018 roku to okres wiosenny i można szacować, że głównym źródłem przychodów nie był już Ski Tracker, a Altimeter (link). Wysokościomierz (altimeter) to aplikacja, która może być wykorzystywana do trekkingu.

Przychody ze sprzedaży w II kw. 2018 r. wyniosły 185 tys. zł (+65% r/r), w tym sprzedaż produktów 186 tys. zł (+96 % r/r).

Ze względu na to, że EXA ma głównie koszty stałe to mocno poprawił się zysk ze sprzedaży i zysk netto.



Zyski spółki to nie puste zapisy księgowe (jak w niektórych gamedevach), ale realne przepływy pieniężne (w II kw. +124 tys. zł). Posiadane środki pieniężne i lokaty wzrosły do 829 tys. zł.

EXAMOBILE to wciąż mała spółka, która ma perspektywiczne aplikacje. Przyszłość zależy od tempa wprowadzania i rozwijania aplikacji z kategorii Sport&Travel oraz umiejętności pozyskiwania i utrzymywania aktywnych użytkowników. Nie należy też zapominać o aplikacjach z kategorii Tools - Lasel Level ma już ponad 1 mln pobrań, które będą wspierać główną linię i mogą być również sprzedane.

Przedstawione informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych. Czytelnik musi być świadomy, że wyłącznie on ponosi odpowiedzialność z tytułu podejmowanych decyzji inwestycyjnych.

6 komentarzy :

  1. porownanie do konkurencji - w endomondo placili po 16PLN za uzytkownika w tym drugim 23 PLN - wierze na slowo ze tak bylo ;)

    zalozmy ze exa przy 500k pobran na altimeter i 100k na ski - niech ma z 200k uzytkownikow czyli mniej wiecej 200k x16 = 3,6 mln - ofc to sie nie skaluje sie liniowo wiec na chwile obecna nie ma takiej wartosci ale niech bedzie

    przychody/cena ~ 64 - jak na it widzialem gorsze ;) - zawsze wole przychody od zyskow

    800k w kasie firmy zawsze spoko jesli beda chcieli zwiekszysc tempo produkcji przyda sie na rosnace koszty nowych pracownikow

    czyli ze po ostatnich dwoch dniach w cenie jest przynajmniej podwojenie wynikow

    jak bym mial wolne srodki to mogl bym zaryzykowac .... ale nie mam ;P

    PS. wpis na blogu tez na pewno nie szkodzi kursowi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym blogu nie skupiam się na kursach spółek i nie przedstawiam rekomendacji.
      Przy każdej spółce opisuję sytuację spółki - zarówno finansową, jak i potencjalne zagrożenia lub szanse jeśli takie widzę.

      Dlatego też w przypadku EXA (w której z oczywistych powodów trudno mi o obiektywizm) nie będę komentować kursu obecnego czy przyszłego.

      Usuń
  2. spójrzcie na wyniki Novavis czy to moze byc hit nc

    pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy ktoś z szanownych forumowiczów podniecających się aplikacją ski - używał jej? Tak się akurat składa, że zainstalowałem sobie ją (miałem trasę rowerową z wyjazdem na górę wyciągiem i zjazd w dół) - generalnie aplikacja jest średnio fajna, aby obejrzeć szczegóły treningu trzeba obejrzeć reklamę - zniechęca do tego. porównywałem z endomondo i funkcje ma słabsze w dodatku nie byłem w stanie zamknąć aplikacje i cały czas działała w tle z zjadała baterię - musiałem ją usunąć, aby przestała działać - tyle w temacie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękujemy za opinię.

    Odnośnie reklam - przez 30 dni każdy użytkownik może testować wersję premium (bez reklam i z wieloma dodatkami) całkowicie za free. Po 30 darmowych dniach, wszystkie reklamy można usunąć za jednorazową opłatą 7.99 zł, otrzymując tym samym pełną wersję premium aplikacji (z wszystkimi dodatkami).

    Odnośnie zamykania aplikacji - należy zakończyć aktywność (przycisk "stop") i można normalnie wyjść z aplikacji (zakończyć jej działanie). Jeżeli aktywność nie jest zakończona (aktywny tryb "play"), wyjście z aplikacji powoduje działanie aplikacji w tle (wg większości aktywnych użytkowników to funkcjonalne rozwiązanie). 99,99% użytkowników z ponad 500 tys. którzy zainstalowali do tej pory Ski Trackera nie miało z zamykaniem aplikacji najmniejszych problemów.

    Pozdrawiamy - Zespół Examobile

    OdpowiedzUsuń
  5. widzę, że szybko reagujecie dobrze

    OdpowiedzUsuń