piątek, 2 listopada 2018

ZenDesk i LiveChat

Zarówno ZenDesk, jak i LiveChat opublikowały raporty. ZenDesk kwartalny za III kw., a Livechat miesięczny (okresowy będzie 27 listopada). Jak widać w USA da się szybko publikować raporty okresowe, a u nas są problemy nie do przezwyciężenia (to ogólnie o odległych terminach publikacji).
Popatrzmy w obu, jak się rozwija chat.

LiveChat poinformował, że liczba klientów płatnej wersji LiveChat w październiku zwiększyła się o 230  netto do 25628.
Przypomnijmy, że LiveChat negatywnie odczuł przejęcie przez firmę Gartner porównywarek Capterr, GetApp i Software Advice. Gartner zmienił model biznesowy na płatny model licytacyjny. LiveChat, który pozyskiwał klientów praktycznie bezkosztowo spadł w rankingach na tych portalach.
Obecnie jest już z powrotem wysoko - na 2 miejscu w Capterr w kategorii "Live Chat sorted by Sponsored" (domyślne ustawienie), co oznacza, że spółka zapewne zwiększyła nakłady na marketing.

Dzięki temu liczba klientów wzrosła w październiku do 230 netto (dużo lepiej niż w poprzednich miesiącach). Choć jest to jednak poziom znacznie niższy od tego, co było średnio w 2017 roku.


Popatrzmy, co pokazał ZenDesk, czyli większy konkurent LiveChata.
Zgodnie z raportem kwartalnym liczba klientów na chat wyniosła 46 800.


Jak widać ZenDesk traci klientów. O ile jeszcze w I kw. był wzrost o 700, to w II kw. spadek o 100, a w III kw. spadek o 800!!!

Pytanie, co się dzieje z rynkiem aplikacji 'chat'?

7 komentarzy :

  1. A może jednak część klientów zauważyła darmową opcję korzystania z chata na FB ... i to jest powód zmian ? Ciekawe czy jest możliwość sprawdzenia tego.
    Grzegorz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. LiveChat zawsze twierdził, że FB to nie jest ich konkurencja.
      No cóż, myślę, że dla części klientów jednak jest - rola stron internetowych jest chyba bardziej istotna dla "starszego" pokolenia, a dla młodszego FB, gdzie darmowy chat wystarcza w wielu przypadkach.

      Usuń
  2. Ciekawe. Patrzyles tez jak to wyglada u kilku innych konkurentow?
    Na poczatku zgadzalem sie z retoryka wlascicieli LC, ze FB to nie ich konkurencja. W teori LC dostarcza bardziej rozbudowany produkt w narzedziami analitycznymi etc., czyli bardziej dla wiekszych firm. A internet MiS'iami stoi. Moze rzeczywiscie cos w tym jest i jednak dla wielu malych i srednich wystarczy prosty chat.
    Tak czy siak, prezesi spoznili sie dobry rok ze swoim przegladem strategicznym, czyli czytaj proba szybkiego sprzedania biznesu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Livechat powołuje się na ZenDeska. I dlatego warto na niego patrzeć.
      Nie patrzyłem na innych.

      Usuń
    2. Mam takie przeczucie, że ostatnie wzrosty to działo dobrze poinformowanych, którzy wiedzą, jak się zakończy przegląd opcji strategicznych - czyli spółka zostanie sprzedana.

      Usuń
  3. Po Twoim poście że zarządu nie było na WZA czym prędzej kupiłem pakiet. To był ewidentny sygnał że rozmowy są zaawansowane.

    OdpowiedzUsuń