piątek, 2 listopada 2018

ZenDesk i LiveChat

Zarówno ZenDesk, jak i LiveChat opublikowały raporty. ZenDesk kwartalny za III kw., a Livechat miesięczny (okresowy będzie 27 listopada). Jak widać w USA da się szybko publikować raporty okresowe, a u nas są problemy nie do przezwyciężenia (to ogólnie o odległych terminach publikacji).
Popatrzmy w obu, jak się rozwija chat.

LiveChat poinformował, że liczba klientów płatnej wersji LiveChat w październiku zwiększyła się o 230  netto do 25628.
Przypomnijmy, że LiveChat negatywnie odczuł przejęcie przez firmę Gartner porównywarek Capterr, GetApp i Software Advice. Gartner zmienił model biznesowy na płatny model licytacyjny. LiveChat, który pozyskiwał klientów praktycznie bezkosztowo spadł w rankingach na tych portalach.
Obecnie jest już z powrotem wysoko - na 2 miejscu w Capterr w kategorii "Live Chat sorted by Sponsored" (domyślne ustawienie), co oznacza, że spółka zapewne zwiększyła nakłady na marketing.

Dzięki temu liczba klientów wzrosła w październiku do 230 netto (dużo lepiej niż w poprzednich miesiącach). Choć jest to jednak poziom znacznie niższy od tego, co było średnio w 2017 roku.


Popatrzmy, co pokazał ZenDesk, czyli większy konkurent LiveChata.
Zgodnie z raportem kwartalnym liczba klientów na chat wyniosła 46 800.


Jak widać ZenDesk traci klientów. O ile jeszcze w I kw. był wzrost o 700, to w II kw. spadek o 100, a w III kw. spadek o 800!!!

Pytanie, co się dzieje z rynkiem aplikacji 'chat'?

7 komentarzy :

  1. A może jednak część klientów zauważyła darmową opcję korzystania z chata na FB ... i to jest powód zmian ? Ciekawe czy jest możliwość sprawdzenia tego.
    Grzegorz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. LiveChat zawsze twierdził, że FB to nie jest ich konkurencja.
      No cóż, myślę, że dla części klientów jednak jest - rola stron internetowych jest chyba bardziej istotna dla "starszego" pokolenia, a dla młodszego FB, gdzie darmowy chat wystarcza w wielu przypadkach.

      Usuń
  2. Ciekawe. Patrzyles tez jak to wyglada u kilku innych konkurentow?
    Na poczatku zgadzalem sie z retoryka wlascicieli LC, ze FB to nie ich konkurencja. W teori LC dostarcza bardziej rozbudowany produkt w narzedziami analitycznymi etc., czyli bardziej dla wiekszych firm. A internet MiS'iami stoi. Moze rzeczywiscie cos w tym jest i jednak dla wielu malych i srednich wystarczy prosty chat.
    Tak czy siak, prezesi spoznili sie dobry rok ze swoim przegladem strategicznym, czyli czytaj proba szybkiego sprzedania biznesu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Livechat powołuje się na ZenDeska. I dlatego warto na niego patrzeć.
      Nie patrzyłem na innych.

      Usuń
    2. Mam takie przeczucie, że ostatnie wzrosty to działo dobrze poinformowanych, którzy wiedzą, jak się zakończy przegląd opcji strategicznych - czyli spółka zostanie sprzedana.

      Usuń
  3. Po Twoim poście że zarządu nie było na WZA czym prędzej kupiłem pakiet. To był ewidentny sygnał że rozmowy są zaawansowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się, że na coś się przydałem.

      Usuń