poniedziałek, 17 grudnia 2018

ENTER AIR korzysta na problemach Small Planet

ENTER AIR to polski przewoźnik lotniczy specjalizujący się w lotach czarterowych. Posiada 18 Boeingów 737-800. A ostatnio dołączył do floty nowy Boeing 737-8 MAX. Za chwilę kolejny. Spółka miała bardzo udane lato 2018 roku, a 2019 rok zapowiada się jeszcze lepiej dzięki upadkowi konkurenta - Small Planet.



Szersza analiza ENTER AIR opublikowana została na Portalu Analiz dla abonentów 5 grudnia.

Jeśli na rynku jest 3 konkurentów, którzy łącznie mają 85% rynku, a jeden z nich upada to wiadomo, że skorzystają dwaj pozostali.
I to się właśnie dzieje w przypadku ENTER AIR.
źródło: Business Insider 

Small Planet (litewska grupa) potknęła się noga w Niemczech i na zasadzie efektu domina uderzyła też w Polsce (link) w spółkę obciążoną trudnymi samolotami.

Korzysta na tym Enter Air.

Spółka ma 3 głównych klientów - TUI, Itaka i Rainbow.
TUI właśnie zawarł aneks do umowy na sezon 2019/2020 zwiększając wartość przewozów z $86,7m do $129,9m czyli aż o 50%!
Itaka, której umowa na 2018/2019 była podwyższana z $51 do $67,6 dopiero ma zawrzeć umowę na kolejny sezon.
Natomiast Rainbow zawarł umowę na $45,1 wobec $46,3 w obecnym sezonie.

Kluczowy dla spółki jest III kw. czyli szczyt letnich urlopów.
W tym roku pobity został rekord - przychody w III kw. wyniosły 573 mln zł (+40%), a zysk netto wyniósł 63,2 mln zł (+72%).



Patrząc po umowie z TUI można oczekiwać kolejnego rekordu w 2019 roku.

Wywiad z dyrektorem generalnym: link


Szersza analiza ENTER AIR opublikowana została na Forum w Portalu Analiz dla abonentów 5 grudnia 2018.


A już jutro na Portalu relacja z udziału na WZA PGS SOFTWARE.

4 komentarze :

  1. Kto zna genezę Small Planet, wie czym de facto była ta firma, ten wie, że oficjalny powód "upadku" nie jest prawdziwy. I zapamiętajcie: kwestia czasu, aż linia odrodzi się pod nową nazwą. Plotki krążą, że będzie to już na wiosnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam genezy. Możesz coś więcej napisać?

      Usuń
    2. To firma de facto rosyjska, jedna wielka pralnia pieniędzy.

      Usuń
  2. No cóż lepszy zawsze wygrywa. Enter nie miał żadnych problemów a drugie linie coraz coś miały i straciły na zaufaniu pasażerów. Enter ciągle się też rozwija a to nowe trasy wprowadza, nowe samoloty kupuje i to wszytko na sukces się składa

    OdpowiedzUsuń