wtorek, 17 lipca 2018

EXAMOBILE: Ski Tracker wskazuje kierunek

Ski Tracker to aplikacja EXAMOBILE z kategorii Sport&Travel. W minionym sezonie stała się popularna na stokach osiągając w wielu krajach TOP10.


W mojej ocenie aplikacje z kategorii Entertainment to przeszłość spółki, Tools to rosnąca kategoria, natomiast najbardziej liczę na rozwój aplikacji z linii Sport&Travel.

Spółka w tej grupie umieściła tylko Ski Tracker - aplikację rejestrującą zjazdy narciarskie. Dzięki niej można obserwować prędkość czy czas zjazdu. Jest ona dostosowana do specyfiki zjazdów narciarskich (uwzględniając m.in. wjazdy wyciągami) i dlatego ma przewagę nad alternatywnymi aplikacjami.

Aplikacja w sklepie google.play : link
Ma już 2368 ocen ze średnią notą 4,4.

W sezonie zimowym 2017/18 aplikacja osiągnęła w 18 krajach TOP10 w liczbie pobrań wśród aplikacji sportowych, a w trzech zdobyła pierwsze miejsce.
źródło: AppAnnie

Pierwsze miejsce zajęła w 3 krajach:
- Holandia, Dania, Belgia

Drugie miejsce w 6 krajach:
- Szwajcaria, Austria, Finlandia, Czechy, Węgry. Litwa

W TOP10 była w 9 krajach:
- Polska, Niemcy, Słowenia, Słowacja, Norwegia, Chorwacja, Rumunia, Bułgaria, Rosja

Jest to potencjał do tego aby w kolejnych sezonach zwiększyć liczbę pobrań, a przede wszystkich dochodów.
Narciarstwo nie należy do tanich sportów. Zatem użytkownicy Ski Trackera to potencjalnie zamożniejsza część, do której mogą zostać skierowane bardziej dochodowe reklamy.

Grupa ta zazwyczaj nie kończy swojej aktywności fizycznej na nartach. Wiele z tych osób biega, jeździ na rowerze itp. Zatem moim zdaniem można dla nich stworzyć kolejne aplikacje rozwijając grupę Sport&Travel.
I na to przede wszystkim liczę, bo czas użytkowania ich będzie znacznie dłuższy, grupa użytkowników większa, a tym samym przychody wyższe.

27 komentarzy :

  1. OBS-ie. CZekam na Twoje kupna ale co wykonasz zakup, nim ja się zreflektuję to już jestem 10 % w plecy. Mam więc pytanie czy Masz teraz ustawione jakieś zlecenia kupna ? Tak żebym nie musiał gonić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie trwa bessa i należy bardzo ostrożnie podchodzić teraz do kupowania. Obserwuję wpływy do funduszy akcyjnych. Jak tam się coś poprawi to może wtedy warto o czymś myśleć.

      Usuń
    2. wejdzie PPK od 2019, wejdą stałe przelewy na rynek.

      Usuń
    3. A czy bessa nie jest właśnie dobrą okazją do zakupów?

      Usuń
    4. W dłuższym okresie tak - szczególnie przy tych wycenach.
      Ale to nie oznacza, że nie może być taniej.
      Zawsze lepszy jest początek hossy (nie ma co trafiać w dół bessy) :)

      Usuń
  2. Sam zrób analizę i inwestuj a nie kopiujesz czyjeś ruchy. Każdy by chciał łatwo i szybko zarobić. Ale to niestety wymaga pracy

    OdpowiedzUsuń
  3. Używałem tej apki tej zimy i szybko wróciłem do Ski Tracka. Jest bardzo niedokładna, gubi trasy, nie rozróżnia kiedy jadę wyciagiem a kiedy zjeżdzam na nartach. Jej jedyny plus to to że jest darmowa ale co z tego jak ma wiele błedów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info - przekażę uwagi do EXA

      Usuń
    2. Nie lepiej jest z wysokościomierzem.Można sprawdzić samemu.Wystarczy przejść się po mieście i sprawdzić zapisana trasę.Bardzo niedokładna.

      Usuń
    3. Odpowiedz z EXA o SkiTrackerze:
      Szanujemy opinie indywidualnych użytkowników, ale żeby komuś pomóc lub poprawiać błędy zazwyczaj prosimy (lub sami jesteśmy w stanie sprawdzić) o model urządzenia, wersję systemu i okoliczności w których aplikacja źle działała. Zalecany jest również eksport tzw. pliku gpx czyli pliku z zapisem danych z trasy na której były problemy. Wtedy dopiero możemy działać, tzn. ustalić gdzie jest problem i pomóc użytkownikowi lub poprawić błędy w aplikacji (jeżeli takie odkryjemy).

      W miesiącu przeprowadzamy kilkanaście do kilkadziesiąt takich analiz (dotyczących różnych aplikacji) i na podstawie tego wprowadzamy modyfikacje w aplikacjach (jeżeli namierzymy faktyczny problem w aplikacji) lub instruujemy użytkownika co może poprawić u siebie (jeżeli zdiagnozujemy że problem nie jest po stronie aplikacji).

      To trochę jak z diagnostyką samochodu. Użytkownik może powiedzieć że słabo się prowadzi, kiepsko przyśpiesza i ogólnie są lepsze samochody. Tylko żeby coś poprawiać, potrzebujemy bardzo precyzyjnych informacji lub podpiąć narzędzie diagnostyczne i sprawdzić czy faktycznie coś i co dokładnie było/jest nie tak.

      Ogólnie Ski Tracker działa na ponad 15 tys. różnych modeli urządzeń z Androidem (w sumie aktualnie dziś na rynku jest 16 712 różnych modeli urządzeń z Androidem) i kilkunasty modelach z iOS. W ramach tych wszystkich modeli jest jeszcze kilkanaście wersji systemu (tzw. fragmentacja Androida). Do tego, w przypadku aplikacji bazujących na GPS ( i innych czujnikach), są ważne warunki zewnętrzne danego dnia, typu pogoda, pułap i gęstość chmur, zabudowania, drzewa itd. + dostępność internetu, siła sygnału itd. oraz miejsce użytkowania.
      To naprawdę bardzo dużo zmiennych, które mają wpływ na działanie aplikacji u danego użytkownika z konkretnym modelem urządzenia i systemu w konkretnej lokalizacji.

      Dlatego jak mamy precyzyjne dane, to działamy żeby naprawić. Jeżeli nie, to jednak głównym wyznacznikiem czy aplikacja jest ok, jest zbiorcza informacja od większej grupy użytkowników, a te w naszym przypadku wypadają całkiem nieźle:

      nasz Ski Tracker ma średnią ocenę od początku istnienia 4,43 a za ostatnie 12 miesięcy 4,51
      https://www.appbrain.com/app/ski-tracker/com.exatools.skitracker

      konkurencyjny Ski Tracks ma ocnę 4,28 za ostatnie 12 miesięcy poniżej 4
      https://www.appbrain.com/app/ski-tracks/com.corecoders.skitracks

      Więc w ogólnym podsumowaniu (a to dla nas miarodajny wskaźnik) nie jest aż tak źle. Ale oczywiście to nas nie satysfakcjonuje i cały czas pracujemy nad tym żeby jeszcze udoskonalić nasze produkty.

      Jest jeszcze jeden aspekt subiektywnej oceny użytkowników, który zaobserwowałem. Bardzo często użytkownik jeżeli za coś zapłaci to uznaje, że to jest lepsze. Im więcej płaci tym bardziej wierzy, że kupił coś bardzo wartościowego. A jak może dostać coś za darmo lub tanio, to często uznaje, że to musi być gorsze bo jest tanie lub darmowe.
      Proszę spojrzeć na użytkowników Apple/iPhone, którzy za wszystko (sprzęt i oprogramowanie) płacą znacznie więcej – oni w większości są przekonani, że ich sprzęt jest zdecydowanie lepszy niż znacznie tańsza konkurencja (np. Android), chociaż obiektywne analizy parametrów i benchmarki urządzeń wcale tego nie potwierdzają. Tu oczywiście ma również wielkie znaczenie siła marki Apple i umiejętnie stworzona magiczna otoczka wokół produktów tego producenta. Ale efekt finalny jest taki, że aktualnie Apple jest największą i najbardziej dochodową firmą na świecie, bo potrafi sprzedawać zwykłe urządzenia z bardzo wysoką marżą dając ludziom poczucie, że płacąc więcej otrzymali coś wyjątkowego :)

      Usuń
  4. OBS, jakie jest aktualne zatrudnienie w Examobile? Ciekaw jestem jaki zespół w tej chwili tworzy firmę i aplikacje. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak się zastanawiam dlaczego spółka tak słabo się promuje w mediach społecznościowych. Przecież przy takich narzędziach powinna trąbić na FB o swoich produktach, zapłacić jakiemuś youtuberowi, żeby pokazał jak używa skitrackeram itp... a tutaj parę wpisów na fejsie od początku roku. Popularność ich apek zależy od marketingu szeptanego. OBS, może będąc w kontakcie ze spółką zasugerujesz im to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga. Przekażę.

      Usuń
    2. Warto też pamiętać, że Polska to tylko bardzo niewielka część.

      Usuń
  6. Witam OBS, w powyższym wpisie napisałeś, że w sezonie 17/18 aplikacja Ski Tracker cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. To prawda, jednak zamieszczony ranking nie dotyczy całego sezonu, tylko wydaje mi się że chodzi o dzienny ranking, tzw Daily Rank. Czyli w jakimś tam dniu okresu zimowego apka w 3 krajach była na pierwszym miejscu... itd.
    A to całkowicie zmienia obraz popularności aplikacji.
    Dave

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dotarła do TOP w wielu krajach, bo cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w sezonie zimowym.

      Może słowo 'osiągnęła' rozumiemy trochę inaczej.
      Nie miałem zamiaru nikogo wprowadzać w błąd, bo tak rozumiem Twój wpis.

      Usuń
  7. Obs, nie uważam że wprowadziłeś kogoś w błąd - źle rozumiesz mój wpis :)
    Poprostu bardzo interesuje się spółką, mam niewielki pakiecik akcji, zbieram informacje o spółce. Jeżeli chodzi o ten rankig... nie byłem pewien czy wszystko dobrze rozumiem - stąd mój wpis. Od niedawna korzystam z Appannie i staram się wszystko dobrze odczytywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że obserwujesz AppAnnie.
      Przyznam, że zajęło mi to kilka miesięcy, aby nauczyć się, na co patrzeć.

      Kluczowy jest Google.AppStore, kategoria Grossing i bogatsze kraje.
      Trzeba porównywać do tego, co było wcześniej.
      A w przypadki SkiTrackera jest trudno, bo nie mam danych z AppaAnnie za poprzedni sezon zimowy, a aplikacja ożywiła się dopiero w grudniu.

      Na AppAnnie trzeba skupić się na najważniejszych rynkach dochodowych np. dla Altimeter były to Włochy, Niemcy i Polska. SkiTracker ma szerszy rynek - istotne są oczywiście te największe i najzamożniejsze państwa. Tu dochody generuje też USA. Najistotniejsze państwa: Niemcy, Włochy, Rosja, Szwajcaria, Francja, Wielka Brytania, Polska, USA, Japonia.

      Reszta z punktu widzenia przychodów jest mniej istotna.

      W grach np. najważniejsze są USA.

      Dla Altimetra latem średnia pozycja w Tools dla Polski 120, Włochy 200, Niemcy 350.
      Daleko od rekordowych pozycji z Highest Grossing.
      A mimo to istotnie wzrosły przychody.

      Starałem się porównać pozycję w Tools dla Altimeter i pozycję w Sports dla SkiTrackera.
      I wychodzi, że trzeba pomnożyć razy 3-5 w zależności od kraju.
      To by oznaczało, że oznaczało, że obecne osiągnięcia SkiTrackera są lepsze od Alitmetra.
      W Polsce SkiTracer wszedł już do TOP500 Aplication. W Niemczech na 16 pozycję w Sports ( a to dla porównania ok 80) w Tools. W USA w tym sezonie został ustanowiony rekord 94 pozycja.
      To zapowiada udany sezon.
      Aplikacja jest o krok od SkiTracka - najważniejszego konkurenta.

      Oczywiście nie mówimy o milionowych przychodach, a o przychodach zapewne zbliżających się do 100 tys. miesięcznie.

      Ale to tylko szacunki, a co będzie to trzeba poczekać na raporty. Prawdopodobnie w marcu będzie raport o obrotach z Google, który pokaże jak się sprzedawał SkiTracker.

      Usuń
  8. Panie OBS, Bardzo Dziekuję za wskazówki :)
    Dodam, że jestem abonentem Portalu Analiz - Panowie robicie świetną robotę!!!
    Gratuluję i Życzę jak najwięcej sukcesów w wyborze spółek, które wzrosty cen akcji mają przed sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Panie Pawle, na sensor Tower pojawiły się dane pobrania aplikacji w styczniu 19.
    Są takie same jak w grudniu 2018r.(google 40k, app 8k).

    Chociażby po ilości komentarzy, wydaje mi się że dane za styczeń 19 powinny być zdecydowanie lepsze niż grudzień 18.
    Jak Pan to ocenia?
    dave

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Senortower dziwnie to aktualizuje. Na wszystkich spółkach, które obserwuję nic się nie zmieniło, co jest niemożliwe. Robią to chyba z opóźnieniem.
      Patrzę na to, co miesiąc i mam bardzo ograniczone zaufanie do tych liczb.

      Usuń
    2. Dave
      Nie martw się. Wygląda to dobrze i po I kw. będzie ok.
      Oczywiście nie mówię o milionach zysku, ale o poprawianiu co kwartał zysków.

      Usuń
  10. Czekamy więc do wyników, które już 7 lutego (chociaż, z tego co prognozowałeś 4kw może być troszkę gorszy niż 3kw.) - Zobaczymy :)
    Ciekawe co z aplikacją dla rowrzestów - czy jest szansa na premierę w tym roku :/
    Przydałby się jednak jakiś marketing, cokolwiek co zwiększyło było rozmoznawalność aplikacji (a tym samym spółki) - na początek wystarczyłoba aktualizacja profilu na portalach społecznościowych i zdecydowanie większa aktywność :)
    Dave

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7 luty to wynik IV kw., a ja mówię o dobrych wynikach I kw.

      Usuń