wtorek, 26 lutego 2019

LiveChat - zysk spadł k/k

Wyniki 4k18 okazały się niższe od konsensusu rynkowego. Liczba klientów dalej rośnie, choć wolniej niż w poprzednich latach, kurs UDSPLN sprzyja, a jednak mocno wzrosły koszty i obniżyły się marże. Spółka zatrudnia już blisko 140 osób i pracuje nad rozwojem live chat i nowymi produktami. Zysk jest niższy niż w poprzednim kwartale.


Zacznijmy od porównania wyników z konsensusem rynkowym (link):

To na pewno nie będzie wspierać kursu na najbliższych sesjach.

Ostatnio w wolniejszym tempie przybywa klientów, a dane głównego konkurenta sugerują, że rynek chatów jest już nasycony.


Dlatego LiveChat zwiększył zatrudnienie (o 79 osób do blisko 140) i pracuje nad rozwojem funkcjonalności live chata oraz nowymi produktami.

Przychody wspierane wyższym kursem USDPLN wzrosły o 21,7% r/r, jednak koszty wytworzenia produktów o 32%, koszty sprzedaży o 51%, a koszty ogólnego zarządu aż o 65%.
Marże na każdym poziomie się obniżyły.


Zysk netto wyniósł 13,7 mln zł (+10,7%), jednak jest on niższy od osiągniętego w ostatnich kwartałach.

LiveChat to ciągle "maszynka do zarabiania pieniędzy", ale spółka czuje, że musi pójść naprzód, żeby nie utracić tego co już osiągnęła. I oby jej się udało.

Warto pamiętać o ogłoszonym pół roku temu przeglądzie opcji strategicznych.

14 komentarzy :

  1. Jaki 4 kwartał? Przecież to są wyniki za 3, błąd w opisie raczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unikam pisania o obrotowych kwartałach, bo to wprowadza zamieszanie. A kalendarzowy jest jasny.
      Jak najbardziej 4k18 znaczy 4 kwartał 2018 roku.
      Gdyby chodziło o rok obrotowy to napisałbym 3k 18/19.

      Usuń
  2. Jutro One More ogłasza datę premiery gry. Techland Wydawcą. Dopiero dzisiaj zauważyłem ta spółkę. Ciekawe sesje przed nimi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałem wcześniej. Dzień premiery jest często dobrym dniem na sprzedaż. Ludzie spekulacyjnie kupują akcje przed premierą i kurs idzie w górę.
      Kupuj plotki sprzedawaj fakty.

      Usuń
    2. A zmienia coś w temacie, że to będzie dopiero podanie daty premiery, a nie sama premiera? Może jeszcze pocisną...

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. OBS jak zdrowie, czy z ręką wszystko OK.
    Pozdrawiam Atom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po operacji. Płytki jakieś tytanowe włożyli i goi się.

      Usuń
    2. To jak najszybciej wracaj do zdrowia, trzymam kciuki
      Pozdrawiam Atom

      Usuń
  5. http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/32639494,morgan-stanley-liderem-obrotow-na-gpw-w-lutym-na-drugim-miejscu-merrill-lynch

    Czy tylko ja to widzę czy inni też? Miesiąc w miesiąc, kwartał w kwartał na rynku akcji obroty generuję Lincze i Morgany. Co to oznacza, skąd to się wzięło, dlaczego tak się dzieje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oni obsługują klientów zagranicznych. Zagranica skupia się na WIG20.

      Usuń
  6. Chciałbym zwrócić uwagę, że porównanie liczby klientów z Zendesk wyraźnie sugeruje, że Livechat ma przewagę konkurencyjną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZenDesk skupia się na produkcie Zendesk Support
      Tu porównanie i ocena produktów:
      https://www.capterra.com/help-desk-software/#infographic

      Jak się doda klientów czata ZenDeska i LiveChat to widać trend na tym rynku.

      Livechat zatrudnił sporo informatyków bo musi teraz szybko zrobić to, nad czym pracuje ZenDesk od dawna. I oby się udało, ba na samym czacie długo nie pojadą.

      Usuń