środa, 3 kwietnia 2019

Estymacje SensorTower za marzec

Gry na telefony komórkowe to jeden z dynamiczniej rosnących sektorów branży gier. Na giełdzie też są gamedevy działające w tym obszarze. Największy Ten Square Games ze swoją flagową produkcją Fishing Clash pozostawił innych daleko w tyle. Mobilne gry ma PlayWay, Vivid Games, Cherrypic Games, T-bull czy Artifex Mundi. 


Wcześniej o rynku gier mobilnych - O prawach rządzących grami mobilnymi

Popularność gier i aplikacji mobilnych można obserwować na  stronach AppAnnie czy SensoTower. Codzinnie pokazują one pozycję w rankingach liczby pobrań i dochodów. Kluczowym rynkiem są USA.


SensorTower w wersji bezpłatnej co miesiąc podaje swoje szacunki przychodów z gier i aplikacji mobilnych. Bazują one na ich własnych modelach (częściowo na podpiętych grach) i mogą się istotnie różnić od rzeczywistych wartości, jednak pokazują dobrze trendy - czy rosną przychody, czy spadają.

Popatrzmy, co pokazał SensorTower za marzec.

Ten Square Games
Analiza przekrojowa na Portalu Analiz : link
O spółce na GazetaGieldowa.pl : link1link2

Google.Play - dochód w marcu $2m, w lutym $1m. Te dane są mylące - to nie oznacza, że dochód wzrósł 2-krotnie. SensorTower dla kwot od $1m stosuje zaokrąglenie do pełnych milionów. Jednak dane te pokazują wzrost, choć skalę trudno określić. I udowadniają siłę Fishing Clash.



AppStore - dochód w marcu $1000k, w lutym $800k




PlayWay

Google.Play - dochód w marcu i lutym $40k - kluczowa gra to Car Mechanic Simulator 18



AppStore - dochód w marcu i lutym $20k




Cherrypic Games

Google.Play - dochód w marcu i lutym taki sam - $10k




AppStore - dochód w marcu i lutym taki sam $30k - kluczowa gra My Spa Resort wzrost z $20k na $30k


T-bull

Google.Play - dochód w marcu zaledwie $30k przy aż 6 mln pobrań! w lutym było $40k, a więc spadek. Kluczowa gra - Top Speed $20k, spadek na Racing Xtreme 2 z $20k na <$5k



AppStore - dochód w marcu od Apple znikomy - poniżej $5k, w lutym było $5k

VIVID GAMES

Google.Play - dochód w marcu i lutym po $30k


AppStore - dochód w marcu $70k, w lutym było $60k - poprawa na grze Space Pioneer



ARTIFEX MUNDI

SponsorTower podpina pod Artifex Mundi opis innego producenta gier, dlatego nie mam pewności, czy to są prawidłowe dane.

Google.Play - dochód w marcu $80k, a w lutym $60k; główna gra Blade Bound po $20k


AppStore - dochód w marcu $70k, w lutym $60k; główna gra Blade Bound $9k vs. $6k


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz